Як дізнатися, чи працюєти ви у типовій, чи у зміненій конфігурації?

Як дізнатися, чи працюєти ви у типовій, чи у зміненій конфігурації?

Типова конфігурація – конфігурація, яка розроблена на платформі "1С:Підприємство" і поширюється у складі продукту відповідно з ліцензійною угодою. Тобто це конфігурація, в яку програмісти власної компанії або фахівці обслуговуючої компанії не вносили зміни.

Будь-які зміни, внесені до типової конфігурації, роблять її нетиповою (зміненою) конфігурацією. Розробник не гарантує і не відповідає за працездатність програмного рішення, отриманого після оновлення нетипової конфігурації.

Перевірити в якій конфігурації ви працюєте - типовій або зміненій, можна в режимі "Конфігуратор" (Мал. 1).


Малюнок 1 – вікно запуску 1С:Підприємства в режимі "Конфігуратор"

Настройка підтримки здійснюється через меню "Конфігурація" - "Підтримка" - "Настройка підтримки" (Мал. 2).

Якщо пункт "Настройка підтримки" недоступний, то попередньо потрібно відкрити конфігурацію (меню "Конфігурація" - "Відкрити конфігурацію").


Малюнок 2 – доступ до "Настройки підтримки"

У вікні "Настройка підтримки" по кнопці "Включити можливість зміни" встановлюються правила підтримки (Мал. 3):

  • "Об'єкт постачальника не редагується" - конфігурація на підтримці без можливості редагування;
  • "Об'єкт постачальника редагується зі збереженням підтримки" - конфігурація на підтримці з можливістю редагування;
  • "Об'єкт постачальника знятий з підтримки" - конфігурація знята з підтримки.

За умовчанням у конфігурації встановлено перше правило.

Після вибору варіанта 2 або 3, при наступному відкритті "Настройки підтримки", кнопка "Включити можливість зміни" відображатися не буде, при цьому стане активною кнопка "Зняти з підтримки".

1. Конфігурація на підтримці без можливості редагування (Мал. 3).

Цей варіант передбачає можливість автоматичного оновлення через меню "Конфігурація" - "Підтримка" - "Оновити конфігурацію".


Малюнок 3 – правило за замовчуванням "Об'єкт постачальника не редагується"

2. Конфігурація на підтримці з можливістю редагування (Мал. 4).

При цьому варіанті можливо напівавтоматичне оновлення через меню "Конфігурація" - "Підтримка" - "Оновити конфігурацію".


Малюнок 4 – конфігурація в режимі "Об'єкт постачальника редагується з можливістю підтримки"

Надалі встановити повну підтримку можна тільки за допомогою повного завантаження конфігурації постачальника (попередньо повністю знявши конфігурацію з підтримки по кнопці "Зняти з підтримки" - перехід в третій стан) або за допомогою об'єднання з конфігурацією постачальника.

3. Конфігурація знята з підтримки (Мал. 5).

У разі такого варіанті підтримки, оновлення конфігурації штатними засобами 1С неможливо.

Оновлення можливо за допомогою "ручного" порівняння і об'єднання конфігурацій.


Малюнок 5 – конфігурація в режимі "Об'єкт постачальника знятий з підтримки"