Основне призначення продукту – управління результативністю організації з використанням ключових показників діяльності (KPI) та збалансованої системи показників (BSC). Така система дозволяє вибрати оптимальний набір показників для оцінки ефективності роботи організації з урахуванням поставлених цілей.
Під час розробки продукту був реалізований підхід цільового управління (Management By Objectives – MBO), метод Balanced Scorecard (BSC) та управління операційним і стратегічним розвитком компанії з використанням KPI (ключових показників діяльності).
Основними користувачами продукту є організації, які прагнуть підвищувати власну ефективність за допомогою узгодження показників бізнес-процесів зі стратегічними планами та застосування систем оцінки досягнення поставлених цілей.
Інтуїтивно зрозумілий інтерфейс дозволяє керівнику в режимі реального часу ставити задачі співробітникам, проводити моніторинг їх виконання, оцінювати результативність роботи кожного співробітника, наочно відслідковувати взаємозв'язок між поставленими/виконаними задачами та підсумковим коефіцієнтом результативності співробітника:
Моніторинг роботи організації та бізнес процесів, виявлення та інформування про критично важливу інформацію на основі актуальних даних у вигляді показників (KPI).
Механізм інформування керівників та співробітників про цілі організації, інструмент зворотного зв'язку і стимулювання, розрахунку винагороди.
Управління реалізується через інформування співробітників про існуючі цілі організації, їх ролі та відповідальності в реалізації цих цілей. Інструмент дозволяє розподілити відповідальність між співробітниками, підрозділами за конкретні бізнес-показники. Через нього реалізується координація зусиль підрозділів, забезпечується регулярний зворотний зв'язок і стимулювання персоналу. Таким чином, для кожного підрозділу та співробітника формується матриця показників, за які вони несуть відповідальність, вона лягає в основу системи преміювання співробітників за результат.
З використанням цього інструменту керівник може зв'язати стратегічні цілі компанії та поточну (операційну) діяльність. Програмний продукт дозволяє створювати матриці результативності (MBO-матриці) для кожної посади та підрозділу. Така матриця містить ключові показники діяльності (KPI), і дозволяє "оцифрувати" результативність співробітника або підрозділу – представивши її як коефіцієнт. Використовуючи у розрахунку планові цільові орієнтири, ми переводимо оцінку результативності співробітника/підрозділу в об'єктивну площину. Планові значення за кожним показником – це свого роду угода, яку керівник щомісячно/щоквартально укладає зі своїми співробітниками про досягнення певних результатів. Такий підхід дозволяє у подальшому проводити моніторинг діяльності, оцінювати ступінь досягнення цілей, наочно демонструвати внесок конкретного співробітника у результати компанії.
Для управління результативністю компанії необхідно відстежувати реалізацію проектів, виконання задач, доручень та ініціатив, сформованих у рамках стратегічних цілей компанії. Програмний продукт дозволяє керувати всіма оперативними дорученнями та задачами, спрямованими на поліпшення конкретних цільових показників. Планування та узгодження задач може йти за принципом зверху-вниз, коли задачі спускаються як доручення, так і знизу-вгору, коли заходи плануються виконавцем, а потім узгоджуються керівником. Продукт дозволяє структурувати робочий час співробітників, зв'язавши їх результативність з виконанням поставлених задач, підвищити виконавчу дисципліну за допомогою контролю дотримання термінів реалізації.
Преміювання, орієнтоване на результат, є інструментом, який допомагає керівнику, з одного боку, виділити і відзначити успіхи співробітника, а з іншого боку чітко позначити його роль у загальному виробничому процесі. Нефіксована (преміальна) частина оплати праці залежить від виробничих та інших значущих для бізнесу показників.
Можливості програмного продукту дозволяють зв'язати показники діяльності співробітників (KPI) із системою винагороди. Програмний продукт дозволяє формувати різні алгоритми розрахунку винагороди, і потім, на підставі отриманих значень досягнення результатів, розраховувати розмір преміальної частини зарплатні співробітника.
Керівник може гнучко задати відповідність рівня результативності співробітника і розміру премії (наприклад, у разі результативності співробітника нижче 75%, премія не нараховується; за результативності від 76% до 90% – премія розраховується в розмірі половини норми і т.д.). Інструмент дозволяє вибирати показники, які беруть участь у розрахунку винагороди та налаштовувати формулу винагороди. Такий підхід дозволяє компанії бути більш динамічною, легко адаптуватися до змін ринкової ситуації.
Крім об'єктивних показників продукт дозволяє збирати та враховувати оцінки, які засновані на суб'єктивній думці внутрішніх експертів (за аналогією з методом "360 градусів"). Найчастіше це необхідно для оцінки відповідності дій співробітників корпоративним стандартам (наприклад, вимог системи управління якістю), очікуванням "внутрішніх клієнтів". Такими експертами можуть виступати як керівники, так і "споживачі" внутрішніх продуктів та послуг.
Автоматизований інструмент підтримує механізм регулярного збору таких оцінок і на основі заданого алгоритму трансформує ступінь відповідності вимогам стандартів у числове значення суб'єктивного показника, що у подальшому використовується для розрахунку винагороди співробітника за період.
Цей інструмент дозволяє проводити дослідження і аналіз даних ефективності бізнесу в різних вимірах та з різним ступенем деталізації, виявляти закономірності та причинно-наслідкові зв'язки між різними факторами, що впливають на ефективність.
Під час проведення такого аналізу користувач сам визначає параметри та вимірювання (аналітики) звітів, для кращого розуміння ситуації може перейти з верхнього рівня групування (агрегування) даних до найнижчого рівня – документа – транзакції (техніка Drill Down). Інструмент сприяє скороченню термінів отримання необхідної інформації за рахунок того, що побудова звітів відбувається в "один дотик".
У налаштуваннях системи можна задавати для кожного цільового показника до 6 розрізів аналітики (один наперед визначений і 5 налаштованих користувачем). Такої кількості розрізів аналітики досить, щоб забезпечити глибоке занурення в аналіз причинно-наслідкових зв'язків, зберігши при цьому прийнятну швидкодію системи. Аналітичними розрізами можуть виступати будь-які дані обліку. Наприклад, для показника "маржинальний прибуток" крім передбаченого розрізу аналітики (відповідальний співробітник), можна задати додаткові: по регіонах, видах діяльності, номенклатурі, контрагентах, філіях.
Аналітична система дозволяє представляти дані, як у статичному вигляді (на певну дату), так й у динаміці (з будь-яких періодів); у вигляді структурованих табличних звітів, так й у вигляді діаграм і графіків. Наприклад, за допомогою цього інструменту можна оцінити динаміку обсягів реалізації продукції з певною характеристикою у вибраному регіоні, побудувати графік завантаження складських приміщень з урахуванням сезонності, зіставити ефективність маркетингових зусиль і динаміку продажів за період і т.п.
Інформаційні панелі бізнес-показників (dashboard) – це інструмент для моніторингу та аналізу інформації про ефективність бізнес-процесів. Впровадження інструменту для регулярного збору та аналізу достовірної інформації про результативність є етапом побудови корпоративної BPM-системи (business performance management – системи управління ефективністю бізнесу).
"1С:Управління по цілям і KPI" дозволяє в автоматичному режимі збирати необхідні дані з розрізнених облікових систем, оцінки експертів за суб'єктивними показниками, проводити розрахунок об'єктивних показників ефективності роботи компанії, відстежувати зміни показників і проводити їх аналіз у режимі реального часу. Застосування інформаційних панелей показників дозволяє керівнику регулярно вирішувати задачі, пов'язані з моніторингом.
Інформаційна панель бізнес-показників (dashboards, контрольна, приладова панель) є інструментом графічної візуалізації найважливіших для контролю та управління показників в узагальненому, укрупненому вигляді. Інформація у вигляді діаграм, графіків і таблиць дозволяє миттєво виявляти критично важливі сигнали на підставі актуальних і релевантних даних. Завдяки цьому інструменту керівники різного рівня, одним поглядом оцінивши ситуацію в компанії, можуть приймати зважені та обґрунтовані рішення.
За допомогою гнучкого налаштування керівник може самостійно зібрати на одному екрані інформацію по ефективності різних бізнес-процесів компанії (маркетингу і продажів, виробництва, сервісу, управління персоналом і т.д.).
При цьому він сам вибирає зручний спосіб відображення інформації: у вигляді таблиці, графіка, діаграми або тексту, з урахуванням динаміки (тренду) і стану (зони) показника. Для отримання детальної інформації, можна інтерактивно перейти ("провалитися") в інший інформаційний шар, в якому представити дані у розрізі аналітик.
На інформаційну панель можна вивести показники пов'язані з виконанням плану по прибутках, поточним рівнем операційних витрат, кількістю запитів від клієнтів, швидкістю їх обробки, ступеню задоволеності клієнтів, рівню активності менеджерів з продажу тощо.
Однією з найважливіших функцій програмного продукту є підтримка механізму автоматизованого збору, розрахунку і зберігання інформації за цільовими показниками. Дані за кожним показником можна зібрати трьома способами: внести вручну, розраховувати на основі інших показників, "транслювати" з облікових або управлінських систем.
За рахунок того, що у системі в явному вигляді прописуються алгоритми збору показників, забезпечується виконання найбільш значимого принципу цільового управління – створення "єдиного стандарту", за допомогою якого описується не тільки смисловий зміст цільового показника, але й спосіб його підрахунку. Використання автоматичного розрахунку показників дозволяє застосовувати формули, агрегувати дані нижніх рівнів, будувати каскадну модель показників.
Обмін даними для збору показників по KPI
Об'єднання конфігурації "1С:Управління по цілям і KPI" з обліковою або управлінською системою на платформі "1С:Підприємство 8" (безшовна інтеграція) є найзручнішим підходом за рахунок можливості:
За допомогою COM-з'єднання можливе забезпечення надійного і швидкого програмного доступу до даних облікової системи на платформі "1С:Підприємство 8" з «1C:Управління по цілям і KPI». При цьому підході налаштовуються правила обміну даними в «1C:Управління по цілям і KPI». Такий підхід має таку особливість:
Універсальний механізм обміну даними призначений як для обміну з обліковими системами, створеними на платформі "1С:Підприємство 8", так і для організації обміну даними з іншими інформаційними системами. Для обміну використовуються XML документи, а аналітичні дані зберігаються в окремому довіднику аналітик у конфігурації "1С:Управління по цілям і KPI".
Переваги:
Механізм розподілених інформаційних баз призначений для створення територіально розподілених систем на основі ідентичних конфігурацій "1С:Підприємства 8". У цій ситуації можливі два підходи:
Цей механізм дозволяє переносити як дані "1С:Підприємства", так і зміни конфігурації інформаційної бази. Обмін даними виконується в форматі ХML документів. Розподілена система повинна мати деревоподібну структуру, в якій існує кореневий вузол і визначено відношення "головний – підпорядкований" для кожної пари зв'язаних вузлів.
Основні можливості:
До налаштування обміну даними через конвертацію даних має сенс вдаватися тоді, коли немає можливості інтегрувати "1С:Управління по цілям і KPI" у працюючу облікову систему на платформі "1С:Підприємство". Перевагою такого підходу є швидка реалізація та можливість повноцінно використовувати аналітичні розрізи у вигляді довідників та об'єктів.
Управління реалізується через інформування співробітників про існуючі цілі організації, їх ролі і відповідальності в реалізації цих цілей. Інструмент дозволяє розподілити відповідальність між співробітниками, підрозділами за конкретними бізнес-показниками. Через нього реалізується координація зусиль підрозділів, забезпечується регулярне зворотний зв'язок і стимулювання персоналу. Таким чином, для кожного підрозділу і співробітника формується матриця показників, за які вони несуть відповідальність, вона лягає в основу системи преміювання співробітників за результат.
З використанням цього інструменту керівник може зв'язати стратегічні цілі компанії і поточну (операційну) діяльність. Програмний продукт дозволяє створювати матриці результативності (MBO-матриці) для кожної посади і підрозділу. Така матриця містить ключові показники діяльності (KPI), і дозволяє "оцифрувати" результативність співробітника або підрозділу - представивши її у вигляді коефіцієнта. Використовуючи в розрахунку планові цільові орієнтири, ми переводимо оцінку результативності співробітника/підрозділу в об'єктивну площину. Планові значення по кожному показнику - це свого роду угода, яку керівник щомісячно/щоквартально укладає зі своїми співробітниками про досягнення певних результатів. Такий підхід дозволяє в подальшому проводити моніторинг діяльності, оцінювати ступінь досягнення цілей, наочно демонструвати внесок конкретного співробітника в результати компанії.
Використання сучасної трирівневої платформи з комплексним додатком масштабу підприємства, дозволяє директору по ІТ і фахівцям ІТ-підрозділу підприємства бути впевненими в надійності зберігання даних, продуктивності і масштабованості системи. ІТ-спеціалісти отримують зручний інструмент для реалізації завдань, необхідних підприємству і супроводу створеної при впровадженні системи.
На платформі "1С:Підприємство 8.3" реалізовано новий клієнтський додаток - тонкий клієнт: він може підключатися по протоколам http або https, при цьому вся бізнес-логіка реалізується на сервері. Віддалені підрозділи можуть, використовуючи тонкого клієнта, підключатися через Інтернет і в on-line режимі працювати з інформаційною базою. Підвищується безпека і швидкість роботи.
На платформі "1С:Підприємство 8.3" реалізовано новий клієнтський додаток - Web-клієнт: не вимагає установки на комп'ютер користувача ніяких компонент, дозволяє використовувати на робочих місцях користувачів операційні системи Windows і Linux. Не вимагає адміністрування на комп'ютерах користувачів. Забезпечує оперативний доступ до інформаційної бази для "мобільних" співробітників.
Реалізовано спеціальний режим роботи клієнтських додатків - режим низької швидкості з'єднання (наприклад, при роботі через GPRS, dialup). Можна працювати в будь-якій точці, де немає постійного підключення до Інтернету.
У режимі керованого застосування інтерфейс не "малюється", а "описується". Розробник визначає тільки загальну схему командного інтерфейсу і загальну схему форм. Цей опис платформа використовує при побудові інтерфейсу для конкретного користувача з урахуванням різних факторів:
Для придбання програми ви можете звернутися до 1С:Франчайзі. Поточні ціни вказані в прайс-листі.
Програма "1С:Управління по цілям і KPI" є в наступних варіантах поставки:
Продукти з програмним захистом:Продукти з апаратним захистом:
Для "1С:Управління по цілям і KPI" передбачено обслуговування по лінії галузевого інформаційно-технологічного супроводу 1С:ІТС Україна Галузевий першої категорії.
Інтернет-підтримка зареєстрованих користувачів