Галузеві і спеціалізовані продукти

Галузеві і спеціалізовані продукти

1С:Бухгалтерія сільськогосподарського підприємства для України

"Бухгалтерія сільськогосподарського підприємства для України" - оптимальне рішення для автоматизації бухгалтерського і податкового обліку, отримання інформації для аналізу діяльності підприємств з виробництва та переробки сільськогосподарської продукції (тваринництва, рослинництва та птахівництва). 

Рішення розроблено на базі "Бухгалтерії для України" редакція 2.0. із збереженням всіх можливостей і механізмів цього типового рішення. У рішення додані всі необхідні механізми для ведення бухгалтерського та податкового обліку, включно з підготовкою обов'язкової звітності в організаціях, що здійснюють сільськогосподарську діяльність і будь-які інші види комерційної діяльності: оптову і роздрібну торгівлю, комісійну торгівлю, надання послуг, виробництво, тощо.

"Бухгалтерія сільськогосподарського підприємства для України" забезпечує рішення всіх задач, що стоять перед бухгалтерською службою підприємства, якщо бухгалтерська служба повністю відповідає за облік на підприємстві, включаючи, наприклад, виписку первинних документів, облік продажів і т.д. Дане прикладне рішення також можна використовувати виключно для ведення бухгалтерського і податкового обліку, а задачі автоматизації інших служб, наприклад, відділу продажів, вирішувати спеціалізованими конфігураціями або іншими системами.

Програмний продукт забезпечує рішення всіх задач, що стоять перед бухгалтерською службою сільськогосподарського підприємства, починаючи від обробки первинних документів і закінчуючи формуванням регламентованої звітності.

Конфігурація є захищеною і містить фрагменти коду, які не підлягають зміні користувачем, має захист від несанкціонованого використання.

Можливості які надає галузеве рішення співробітникам сільськогосподарського підприємства:

Керівникам:

  • Отримувати дані для контролю зміни активів підприємства, звітність про виробничу діяльність, оперативну інформацію про рух грошових коштів та ін.
  • Підвищити якість інформації, її достовірність і аналітичність.

Фінансовій і бухгалтерській службі:

  • Вести бухгалтерський та податковий облік.
  • Систематизувати і регламентувати бухгалтерський документообіг підприємства.
  • Проводити аналіз управління витратами, формувати собівартість продукції в різних аналітичних розрізах, автоматично формувати залишки і обороти за статтями витрат.

Бухгалтеру з обліку кадрів і заробітної плати:

  • Вести кадровий облік з докладною кадровою інформацією по співробітниках, кадровий облік за договорами ЦПХ.
  • Можливість вносити інформацію про кадрові зміни.
  • Здійснювати нарахування заробітної плати за окладом, тарифними ставками, відрядними.
  • Виконувати автоматичний розрахунок відпусток, лікарняних листів, обчислення податків і внесків.
  • Формувати платіжні документи з перерахування податків і виплати заробітної плати.
  • Можливість виплачувати заробітну плату через касу, за безготівковим розрахунком і натуральною оплатою.

Бухгалтеру з обліку біологічних активів:

  • Можливість вести облік від введення первинних документів до формування бухгалтерської та оперативної звітності по руху біологічних активів.

Бухгалтеру з обліку транспорту і сільгосптехніки:

  • Вести облік роботи вантажного і легкового автотранспорту, сільгосптехніки за дорожніми листами в розрізі технологічних операцій.
  • Вести облік палива, ПММ.
  • Вести облік матеріалів, використовуваних для ремонту транспорту і сільгосптехніки.

Бухгалтеру з обліку оренди землі та майна:

  • Можливість вести облік оренди землі та майна в розрізі договорів, ділянок.
  • Автоматично нараховувати орендну плату, здійснювати виплати паїв різними способами: готівковим, безготівковим, натуральною оплатою.
  • Формувати регламентовану звітність щодо земельних ділянок.

Агроному:

  • Аналізувати списання насіння і добрив в розрізі полів.

Зоотехніку:

  • Проводити контроль структури стада і аналіз динаміки руху тварин за віковими групами, по місцях утримання в розрізі ферм і груп тварин.

Функціональні можливості

Облік біологічних активів.

У повному обсязі реалізовано облік рослинництва і тваринництва. Тварини враховуються як в сумовому обліку, в головах, так і в живій вазі. У бухгалтера є можливість відобразити в системі все господарські операції, починаючи від приплоду і закінчуючи забоєм.

Рішення задачі обліку біологічних активів в конфігурації "Бухгалтерія сільськогосподарського підприємства для України" включає в себе:  

  • Придбання/реалізацію БА;
  • Приплід/приріст БА;
  • Переведення тварин між віковими групами;
  • Переведення в основне стадо, вибракування з основного стада;
  • Переміщення тварин;
  • Забій/падіж;
  • Переоцінка біологічних активів "(приведення до справедливих цін).

Документи для ведення обліку в тваринництві повністю підходять для птахівництва. Особливістю птахівництва є наявність інкубаторію.

Для роботи з інкубаторієм призначені окремі документи:

  • Закладка в інкубаторій;
  • Звіт про вихід інкубаторію.

Облік транспорту та сільгосптехніки.

Автоматизований облік транспорту і сільгосптехніки. У програмі фіксуються подорожні листи, ведеться облік палива, показань спідометра і залишків в баках, розрахунок витрати палива за нормами, виконується розрахунок відрядної зарплати. Крім того, є можливість проаналізувати витрати на утримання машинно-тракторного парку.

Рішення задачі обліку автотранспорту і сільгосптехніки в конфігурації "Бухгалтерія сільськогосподарського підприємства для України" включає в себе:

  • облік роботи автотранспорту (вантажний, легковий, спеціальний);
  • облік роботи сільськогосподарської техніки (трактори, комбайни);
  • виконується автоматичний розрахунок відрядної зарплати водіїв і помічників, розрахунок вартості послуг найманого транспорту та сільгосптехніки;
  • забезпечена можливість розрахунку фактичної собівартості кілометра пробігу, тонно-кілометра перевезення, фізичного гектара і гектара умовної оранки;
    виконується обробка подорожніх листів, облік видачі та списання ПММ за фактом, розрахунок списання палива за нормою, облік залишків палива за водіями і одиницями техніки (баків);
  • формування звітів для аналізу автотранспорту і сільгосптехніки;

Облік оренди землі.

У програму додана можливість обліку взаєморозрахунків з оренди землі (облік пайщиків). Реалізований автоматичний розрахунок нарахувань і утримань.

Рішення задачі обліку оренди землі в конфігурації "Бухгалтерія сільськогосподарського підприємства для України" включає в себе:

  • Ведення обліку договорів оренди землі з приватними і юридичними особами;
  • Нарахування орендної плати за землю;
  • Виплата заборгованості різними способами: грошима, товарами, послугами;
  • Формування звітів за взаєморозрахунками з орендодавцями;

Облік заробітної плати, кадровий і персоніфікований облік.

В "Бухгалтерія сільськогосподарського підприємства для України" ведеться облік руху персоналу, включаючи облік працівників за основним місцем роботи і за сумісництвом. Забезпечується формування типових форм за трудовим законодавством.

Автоматизовані:

  • нарахування зарплати працівникам підприємства за окладом з можливістю вказати спосіб відображення в обліку окремо для кожного виду нарахування;
  • нарахування оплати фіз. особам за договорами цивільно правового характеру;
  • ведення взаєморозрахунків з працівниками аж до виплати зарплати і перерахування зарплати на карткові рахунки працівників;
  • депонування;
  • обчислення регламентованих законодавством податків і внесків, оподатковуваною базою яких служить заробітна плата працівників організацій;
  • формування відповідних звітів (з ПДФО, внескам до фондів соціального страхування).

При виконанні розрахунків враховується наявність на підприємстві:

  • людей з інвалідністю;
  • податкових нерезидентів.

Рішення задачі кадрового обліку в конфігурації "Бухгалтерія сільськогосподарського підприємства для України" включає в себе:

  • Прийом на роботу;
  • Кадрове переміщення;
  • Звільнення з організації.

Рішення задачі обліку зарплати в конфігурації "Бухгалтерія сільськогосподарського підприємства для України" включає в себе:

  • Табелювання (за місяць, половину місяця, довільний період);
  • Нарахування зарплати за відрядними і бригадними нарядами;
  • Нарахування відпустки;
  • Нарахування за лікарняним листком;
  • Нарахування за подорожнім листом автотранспорту;
  • Нарахування за подорожнім листом сільгосптехніки;
  • Нарахування за договором ЦПХ;
  • Нарахування зарплати працівникам організацій.

Облік товарно-матеріальних цінностей

Облік товарів, матеріалів і готової продукції реалізований згідно П(С)БО 9 "Запаси" й методичних вказівок із його застосування. Підтримуються такі способи оцінки матеріально-виробничих запасів під час їхнього вибуття:

  • за середньою собівартістю;
  • за собівартістю перших за часом придбання матеріально-виробничих запасів (спосіб ФІФО);
  • за ціною продажу із застосуванням середнього відсотка націнки (для роздрібної торгівлі).

Для підтримки способів оцінки ФІФО на рахунках обліку матеріально-виробничих запасів ведеться партіонний облік. Різні способи оцінки можуть застосовуватися незалежно для кожної організації.

Підтримується облік додаткових витрат на придбання запасів, облік транспортно-заготівельних витрат.

Для ведення одиниць вимірювання матеріально-виробничих запасів до складу рішення включений затверджений класифікатор системи позначень одиниць вимірювання та обліку.

Складський облік

За складами можна вести кількісний або кількісно-сумовий облік. У першому випадку оцінка товарів і матеріалів для цілей бухгалтерського обліку не залежить від того, з якого складу вони отримані. Складський облік можна відключити, якщо в ньому немає необхідності.

В "Бухгалтерія сільськогосподарського підприємства для України" реєструються дані інвентаризації, які автоматично звіряються з даними обліку. На підставі інвентаризації виявляються надлишки і списуються недостачі.

Для кожного складу може бути визначено матеріально відповідальну особу. Водночас для одного складу може бути призначено одну відповідальну особу; історія призначення відповідальних осіб зберігається. Інвентаризацію запасів можна зробити як за складом, так і за матеріально відповідальною особою.

Облік торгових операцій

Автоматизовано облік операцій надходження й реалізації товарів і послуг. Під час продажу товарів виписуються рахунки на оплату, оформляються накладні й податкові накладні. Усі операції з гуртової торгівлі враховуються в розрізі договорів із покупцями й постачальниками.

Для роздрібної торгівлі підтримується як оперативне відображення роздрібної реалізації, так і відображення продажів за результатами інвентаризації. Товари в роздрібі можуть враховуватися за цінами покупки або продажу. Нараховується акцизний податок із реалізації підприємствами роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Автоматизовано відображення повернень товарів від покупця й постачальнику.

В "Бухгалтерія сільськогосподарського підприємства для України" підтримується використання декількох типів цін, наприклад: "гуртова", "дрібногуртова", "роздрібна", "закупівельна" тощо. Це спрощує відображення операцій надходження й реалізації.

Облік комісійної торгівлі

Автоматизовано облік комісійної торгівлі як щодо товарів, узятих на комісію (у комітента), так і переданих для подальшої реалізації (комісіонеру). Підтримується відображення операцій із передачі товарів на субкомісію. Під час формування звіту комітенту або реєстрації звіту комісіонера можна відразу зробити розрахунок і відобразити утримання комісійної винагороди.

Облік операцій з тарою

Автоматизовані операції з обліку зворотної багатооборотної тари. Враховано специфіку оподатковування таких операцій і розрахунків із постачальниками й покупцями.

Облік банківських і касових операцій

Реалізовано облік руху готівкових та безготівкових коштів і валютних операцій. Підтримується введення і друк платіжних доручень, прибуткових та видаткових касових ордерів. Автоматизовані операції розрахунків із постачальниками, покупцями та підзвітними особами, внесення готівки на розрахунковий рахунок і отримання готівки за грошовим чеком, придбання і продаж іноземної валюти, виплати (перерахування) заробітної плати, перерахування податків і внесків із заробітної плати. Під час відображення операцій суми платежів автоматично розбиваються на аванс і оплату. На підставі касових документів формується касова книга встановленого зразка.

Облік розрахунків з контрагентами

Облік розрахунків із постачальниками й покупцями можна вести в гривнях і іноземній валюті. Курсові різниці з кожної операції розраховуються автоматично. Розрахунки з контрагентами можна вести за договором загалом або із вказівкою конкретних документів розрахунків. Спосіб ведення розрахунків визначається окремо для кожного договору.

Облік основних засобів, нематеріальних і малоцінних активів

Облік основних засобів, нематеріальних і малоцінних активів ведеться відповідно до П(С)БО 7 "Основні засоби", П(С)БО 8 "Нематеріальні активи", П(С)БО 9 "Запаси".

Для основних засобів і нематеріальних активів автоматизовані такі основні операції, як: надходження, прийняття до обліку, нарахування амортизації, модернізація, передача, списання, інвентаризація, переоцінка (для основних засобів). Можливий розподіл сум нарахованої амортизації за місяць між кількома рахунками або об’єктами аналітичного обліку. Для основних засобів, що використовуються сезонно, можливе застосування графіків нарахування амортизації.

Для малоцінних активів автоматизовані операції передачі до експлуатації і списання з експлуатації.

Підтримка різних схем оподаткування

В "Бухгалтерія сільськогосподарського підприємства для України" підтримуються наступні схеми оподаткування·         

  • податок на прибуток і податок на додану вартість;
  • податок на прибуток без податку на додану вартість;
  • єдиний податок і податок на додану вартість;
  • єдиний податок без податку на додану вартість;
  • єдиний податок для суб’єктів підприємницької діяльності-фізичних осі.

Облік ПДВ

"Бухгалтерія сільськогосподарського підприємства для України" дозволяє формувати й реєструвати всі необхідні податкові документи: податкові накладні, додатки до них.

У конфігурації реалізовано дві методики розрахунку податкової бази ("першої події") з ПДВ: оперативний розрахунок під час проведення документів і відкладене визначення податкових зобов'язань / кредиту наприкінці періоду.

Для контролю коректності податкового кредиту, показаного під час надходження, ведеться облік запасів у розрізі податкових призначень їх придбання.

Податковий облік із податку на прибуток

Податковий облік ведеться у відповідності з розділом 3 ПКУ.

Поряд із бухгалтерським обліком доходів і витрат, ведеться облік різниць, що коригують фінансовий результат. Для нарахування різниць, пов'язаних з амортизацією необоротних активів (ст. 138 ПКУ), ведеться паралельний облік ОЗ і НМА для цілей бухгалтерського й податкового обліку.

За даними податкового обліку автоматично формується Декларація з податку на прибуток.

У конфігурації також підтримується облік податку на прибуток за період із 01.04.2011 – 31.12.2014 рр., згідно з попередньою редакцією розділу 3 ПКУ.

Єдиний податок

"Бухгалтерія сільськогосподарського підприємства для України" дозволяє реєструвати доходи і витрати (за необхідності) юридичних і фізичних осіб – платників єдиного податку.

Автоматично формуються Книга обліку доходів (доходів і витрат) для фізичних осіб – суб'єктів підприємницької діяльності, а також Декларації платників Єдиного податку – юридичних та фізичних осіб.

Завершальні операції періоду

Автоматизовані регламентні операції, що виконуються при закінченні періоду, у тому числі переоцінка валюти, списання витрат майбутніх періодів, визначення фінансових результатів і інші.

До складу "Бухгалтерія сільськогосподарського підприємства для України" входить набір звітів Довідки-розрахунки, що відображають розрахунки, пов'язані з проведенням регламентних операцій, пов'язаних із закриттям місяця: Розподіл непрямих витрат, Переоцінка валютних коштів та інші.

Стандартні бухгалтерські звіти

"Бухгалтерія сільськогосподарського підприємства для України" надає користувачеві набір стандартних звітів, які дозволяють аналізувати дані залишків, оборотів рахунків і проводок у найрізноманітніших розрізах. Серед них оборотно-сальдова відомість, шахова відомість, оборотно-сальдова відомість по рахунку, обороти рахунку, картка рахунку, аналіз рахунку, аналіз субконто, обороти між субконто, зведені проводки, головна книга, діаграма.

Експрес-перевірка обліку

Експрес-перевірка ведення обліку допомагає користувачеві в будь-який момент отримати зведену й деталізовану інформацію про коректність даних. Усі перевірки об'єднані в групи:

  • положення облікової політики;
  • аналіз стану бухгалтерського обліку;
  • операції по касі;
  • облік ПДВ;
  • облік виробничих операцій;
  • визначення фінансових результатів.

Звіт про результати експрес-перевірки супроводжується коментарями до кожної виконаної перевірки, які містять:

  • предмет контролю;
  • результат перевірки;
  • можливі причини помилок;
  • рекомендації щодо усунення помилок.

Регламентована звітність

В "Бухгалтерія сільськогосподарського підприємства для України" включено обов'язкові (регламентовані) звіти, призначені для подання власникам організації й контролюючим державним органам, включно з формами бухгалтерської звітності, податкові декларації, звіти для органів статистики й державних фондів.

Регламентована звітність, що подається в податкові органи, може бути автоматично експортована у формат, затверджений державним органом, який реалізує податкову політику (у файли з розширенням XML). Так звані "схеми" (файли з розширенням *.xsd), за якими відбуваються формування файлів XML з даними звітів, поставляються й оновлюються разом із набором регламентованої звітності.

Конфігурація інтегрована із сервісом здачі електронної звітності FREDO Звіт. Сервіс FREDO Звіт надає можливість безпосередньо з конфігурації:

  • сформувати регламентовану звітність у різні державні органи;
  • перевірити заповнення (використовуючи вбудовані камеральні перевірки) і роздрукувати документи;
  • зашифрувати й підписати електронним цифровим підписом;
  • надіслати звіти до контролюючих органів і отримати квитанцію про доставку звіту за призначенням;
  • зберегти на електронних носіях;
  • отримувати розшифровку показників звітів FREDO Звіт у конфігурації 1С:Підприємства.
Користувачі можуть самостійно вибрати варіант використання підсистеми регламентованої звітності: традиційна підсистема або сервіс FREDO Звіт.

Тісна інтеграція сервісу FREDO Звіт із типовими конфігураціями дозволяє передавати дані облікової системи без створення проміжних файлів експорту, а також отримувати розшифровки сум показників звітів сервісу FREDO Звіт у програмі.

Сервісні можливості

Редакція 2.0 конфігурації "Бухгалтерія сільськогосподарського підприємства для України" розроблена на сучасному інтерфейсі "Таксі". Основні характеристики нового інтерфейсу "Таксі":

  • великий шрифт;
  • збільшений робочий простір;
  • нова система навігації: панель інструментів, панель відкритих вікон, меню розділів;
  • доступ до повнотекстового пошуку, вибраному, меню функцій та історії з будь-якого вікна;
  • зручний пошук в списках, управління пошуком;
  • можливість додати в вибране як об'єкти (документи, елементи довідників та ін.), так і команди.

Звертаємо увагу: інтерфейс в закладках і окремих вікнах в редакції 2.0 не підтримується.

Функціональні опції

Налаштуваннями параметрів обліку (Головне – Настройки – Параметри обліку) передбачена низка функціональних опцій. Відключення функціональної опції призводить до виключення з інтерфейсу конфігурації документів (закладок і реквізитів документів), звітів, довідників, пов'язаних з опцією. Відключення функціональної опції не призводить до видалення об'єктів конфігурації: при подальшому включенні функціональної опції документи, довідники та звіти повертаються в інтерфейс.

Передбачені наступні функціональні опції:

  • ведеться облік розрахунків у валюті;
  • ведеться облік зворотної тари;
  • ведеться облік бланків суворого обліку;
  • ведеться діяльність за договорами комісії;
  • ведеться роздрібна торгівля;
  • ведеться виробнича діяльність.

Крім опцій, які визначаються параметрами обліку, передбачена опція "Використовувати кілька організацій". Опція включається, якщо в довіднику "Організації" (Головне – Настройки – Організації) зазначено більше однієї організації. Якщо опція вимкнена, в документах користувач не вказує організацію – це завжди єдина організація інформаційної бази.

Інші сервісні можливості

"Бухгалтерія сільськогосподарського підприємства для України" також включає наступні сервісні можливості:

  • робота з розподіленими інформаційними базами;
  • повнотекстовий пошук даних - пошук довільного тексту по всіх об'єктах конфігурації (документам, довідникам і т.д.). Пошук виконується з урахуванням морфології російської, української та англійської мов;
  • завантаження курсу валют з Інтернету;
  • підготовка листа у відділ технічної підтримки;
  • вбудований поштовий клієнт;
  • автоматична перевірка і встановлення оновлень через Інтернет;
  • можливість використовувати інтерфейс користувача на вибір українською або російською мовами;
  • можливість вибрати варіант поставки з керівництвом користувача російською або українською мовою.

Для забезпечення додаткових можливостей аналізу всіх наявних в інформаційній базі даних до складу прикладного рішення включені універсальні звіти, що дозволяють вивести у вигляді таблиці в тому числі наповнення будь-якого довідника і дані документів.

Спеціалізований курс навчання

Фахівцями компанії "ІН-АГРО" розроблений і сертифікований спеціальний авторський курс навчання роботі з програмою "1С:Бухгалтерія сільськогосподарського підприємства для України" (48 ак. год.). Читається курс тільки в навчальному центрі "ІН-АГРО". Слухачі забезпечуються готовими методичними матеріалами (близько 700 стор.) І отримують Сертифікат по закінченні курсу.

Курс охоплює всі основні підсистеми бухгалтерського обліку в сільському господарстві, включаючи розрахунок зарплати і кадри, облік транспорту, рослинництва і тваринництва, оренда землі. 


Повернення до списку